0

Ontwikkelingen en natuurverschijnselen

4 november 2020

Ontwikkelingen en natuurverschijnselen

Vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging zag ik een regenboog aan de hemel staan. Ik wilde mijn telefoon snel gaan halen en bij het terug komen was die alweer verdwenen. Ondertussen mijn spullen bij elkaar zoeken, klaar zetten, inpakken en nog even naar het toilet. En ja hoor! Daar stond weer een regenboog te stralen aan de hemel en nu kon ik er foto’s van schieten, omdat ik dit graag wilde delen. Voor mij is de regenboog zo magisch, indrukwekkend en kleurrijk wonderbaarlijk. Ik word er altijd enorm blij van en heeft voor mij meerdere betekenissen die erg met dat moment van mijn zijn heeft te maken. En wat er op dat moment in mijn leven speelt.

“Voor mij een prachtig mooi cadeau en vertelde mij ontzettend veel. Onder andere liefde, hoop, dat ik niet alleen ben, dat ik word gedragen, dat ik mag gaan stralen en mezelf veel meer mag laten zien.”

Super enthousiast met mijn prachtige geschoten foto’s waarin die opzichtelijke bijzondere regenboog schitterend uitkwam met alle prachtige herfstkleuren die er momenteel overal om ons heen te bezichtigen zijn. Eenmaal op mijn werk in het atelier aangekomen ben ik bezig de spullen klaar te zetten voor de komst van de bewoners die zich lekker een paar uurtjes kunstzinnig uit kunnen leven en waar vaak prachtige gesprekken ontstaan. Ik kijk naar buiten en zie daar tot mijn grote verbazing weer een sprankelende regenboog aan de hemel glinsteren. Mijn mond valt bijna open, want op een gegeven moment zie ik een dubbele regenboog. Dat waren er drie regenbogen binnen 1 uur en dat heb ik nog nooit eerder in mijn leven zo meegemaakt.

Voor mij een prachtig mooi cadeau en vertelde mij ontzettend veel. Onder andere liefde, hoop, dat ik niet alleen ben, dat ik word gedragen, dat ik mag gaan stralen en mijzelf veel meer mag laten zien, want ik heb de wereld zoveel moois te bieden. De afgelopen periode was voor mij best wel pittig. Wij maken allemaal weleens een heftige periode mee, waarin we het gevoel hebben dat de grond onder onze voeten vandaan geslagen wordt. Daar kun je jezelf in kwijt raken, aan jezelf gaan twijfelen, veel verdriet ervaren, gevoel hebben uit het leven te zijn geslagen, de weg kwijt zijn, dat de energie niet meer stroomt, depressie, niet gezien en gehoord voelen enz… Daar kun jij ook vast nog wel wat dingen in aanvullen, want dit soort heftige ervaringen maken wij allemaal mee.

In mijn leven heb ik al heel wat meegemaakt en ben altijd naar de zin van het leven op zoek geweest. (Dat is nog steeds in ontwikkeling). Het kon in mijn ogen niet de bedoeling zijn dat deze levensreis waarin ik mij bevond mijn verdere levenspad zou worden. Op een gegeven moment ben ik ontzettend ver van mijn hart afgewandeld en zat erg in een slachtofferrol van: “Waarom altijd ik, waarom moet dit altijd mij overkomen.” Al in zoveel richtingen gezocht, maar daarin nooit de zin kunnen ontdekken van mijn leven, omdat het altijd te maken had met onder andere autoriteit, dominantie, controle, angst en op een foute manier macht uit oefenen.

“Het kon in mijn ogen niet de bedoeling zijn dat deze levensreis waarin ik mij bevond mijn verder levenspad zou worden.”

Totdat ik twintig jaar geleden een boek in handen kreeg die mijn hele levenswereld heeft verandert. Dit ging over hoe het leven in elkaar zit en dat we hier zijn om ons bewust te worden en te ont – wikkelen. En alles wat niet meer bij ons past en ons niet meer dient te transformeren naar datgene wat ons wel gaat dienen. Het steeds weer overstijgen van mijn levenspad tot op heden.

Vanaf daar is mijn zoektocht begonnen en wat ben ik daar enorm dankbaar voor, want dat heeft mij alles gebracht tot op de dag van vandaag. In al die tijd heb ik veel aan levenservaring opgedaan en heb dat om kunnen zetten naar kracht, diepgang, wijsheid en bewustzijn. Ik heb talrijke trainingen, cursussen, workshops en opleidingen gevolgd om mij verder te kunnen groeien en steeds dichter vanuit mijn hart en mijn gevoel te kunnen leven. Dit is mijn missie om met de wereld te mogen delen en krijg daar altijd hele waardevolle en inspirerende reacties van mensen op terug. Zowel vanuit mijn reguliere werk als vanuit mijn praktijk.  Ik heb hier grootse stappen in mogen ervaren en het heeft mij zoveel gebracht. Ik ben door diepe stukken gegaan en heb de pijn mogen doorvoelen die naar boven kwam. Tijdens mijn eindgesprek na de vierjarige opleiding voor holistisch energetisch therapeut zei onze lerares Margriet tegen mij: “Ik heb zoveel bewondering en respect voor jou. Al hoe heftig en diep de processen bij jou ook gingen, jij vond altijd weer de motivatie om door te gaan.”

En wat ben ik blij dat ik dat al die jaren heb gedaan, omdat ik wist dat er voor mij altijd weer prachtige diamantjes uit te halen waren en dat de pijn waaronder je gebukt gaat vaak zoveel erger en langduriger is dan door te bewegen naar jouw volgende mooiste versie.

Voorheen kon ik weken, maanden en soms wel jaren van slag zijn als ik in een heftige periode terecht kwam. Nu ik weet wat ik weet en geleerd heb kan ik steeds eerder mijn eigen regie terug pakken. Dit heeft alles te maken dat ik mij veel bewuster ben van de processen waar we als mens doorheen gaan en dat ik dat op een holistische manier kan bekijken. Alles in onze systemen hebben met elkaar te maken en kunnen niet los van elkaar gezien worden. Daarbij zijn er prachtige tools die je in kan zetten om je eigen kracht weer terug te pakken.

“Momenteel gebeurt er ontzettend veel in de energie. Er is veel angst, depressie, burn-out, verdriet, boosheid, schuldgevoel, schaamte en noem maar op.”

Vanavond zat ik naar een heldere sterrenhemel te kijken, de sterren die ongegeneerd aan de hemel stonden te stralen en werd er aan herinnerd hoe groots alles is en wij in de kern, in essentie ook zijn. Soms vergeten we dat door wat ons overkomt in het dagelijkse leven en zijn we de weg even kwijt. Soms kunnen we daar heel erg in vast komen te zitten en dan raak je de weg helemaal kwijt en kom je vooral in strijd en weerstand terecht. Dat is niet de staat waarin je wil verkeren, omdat je dan op een gegeven moment geen uitweg meer ziet.

Momenteel gebeurt er ontzettend veel in de energie. Heel veel mensen om mij heen zie ik dat ze hier last van hebben of vertellen mij dat. Er is veel angst, depressie, burn-out, verdriet, boosheid, schuldgevoel, schaamte en noem maar op. Weet jij het op het moment even niet meer? Kom je maar niet meer uit die negatieve spiraal? Heb jij last van lichamelijke klachten? Weet dat je het niet alleen hoeft te doen.

“Meer vrijheid en levensvreugde ervaren in liefde en zachtheid naar jezelf. Ik gun het iedereen om meer liefdevol thuis te komen in Je Zelf. Dat ben jij meer dan waard prachtig mooi mens die jij bent! Het is jouw bestaansrecht.”

Je kan altijd contact met mij opnemen voor een gratis vrijblijvend kennismakingsgesprek, want hierin komt vaak al veel in beweging. Het is altijd fijn dat iemand even met je mee kan kijken en je wat handvaten en tools aan kan reiken, zodat je weer meer in flow komt en je energie weer begint te stromen. In mijn ogen zijn wij hier met elkaar om elkaar te mogen versterken en niet naar beneden te halen.

Meer vrijheid en levensvreugde ervaren in liefde en zachtheid naar jezelf. Ik gun het iedereen om meer liefdevol thuis te komen in Je Zelf. Dat ben jij meer dan waard prachtig mooi mens die jij bent! Het is jouw bestaansrecht.

Holistische healing zet energie in beweging en voelt als een opluchting, opschoning van je systeem. Je kunt het inzetten voor alles waar je tegenaan loopt in het leven.

Gun het jezelf om je weer vrij te voelen.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.